Zákaznícka podpora ahoj@shatky.sk > Expedujeme do 24 hodín > Posielame v každej objednávke zľavové poukážky > Poštovné ZDARMA nad 30eur
Behanie v zime

Behanie v zime

Chladné počasie nemusí automaticky znamenať, že bežecké tenisky zavesíte na klinec do najbližšej jari. Čomu treba počas zimného behu venovať zvýšenú pozornosť? Poďte sa s nami pozrieť na 8 jednoduchých pravidiel.

1. Nezabudnite na rozcvičku 

Počas zimných mesiacov trvá svalom dlhšie, kým sa rozohrejú a pripravia na vykonávanie záťaže. Platí to hlavne v prípade, ak sa rozhodnete behať ráno. Správne zahriatie znižuje riziko zdravotných problémov, preto sa môžete rozcvičiť doma a vonku sa venovať už iba behu.


2. Naplánujte si trasu

Dni sú kratšie, teda sa skôr stmieva. Preto je vhodné, aby ste si zvolili trasu, ktorá je bezpečná. Ideálne je, ak je osvetlená a aj vy by ste mali byť dobre viditeľný. Ak je to potrebné, vezmite si so sebou reflexné prvky a samozrejme aj mobilný telefón. Bezpečnosť zvýšite i tak, že si nájdete sparing partnera.


3. Správny výber oblečenia

Do športového oblečenia sa rozhodne oplatí investovať. Malo by byť ľahké, vzdušné a odolné voči poveternostným vplyvom. Ak sú teploty okolo nuly, pridajte aj čiapku, šál a rukavice. Odev, samozrejme, vrstvite. K bežeckej výbave neodmysliteľne patrí nepremokavá obuv s ďalšími funkčnými vlastnosťami. Nezabudnite na ošetrenie impregnačným sprejom.


4. Chráňte si tvár

Každému v tomto smere vyhovuje niečo iné – niekomu stačí len čelenka, niekto siahne po čiapke. Ak ste zo zimy rýchlo nachladení, alebo ak potrebujete pri behu dýchať ústami, odporúčame kúpiť multifunkčnú šatku. Jednoducho sa vyhnete priamemu vdychovaniu studeného vzduchu a obmedzíte tak vznik nepríjemnej nádchy.


Náš obľúbený model:



5. Nezabudnite na pitný režim

Aj keď je vonku mínus, dehydratácia hrozí organizmu rovnako ako v lete. Telo sa zahrieva a odvádza pot. Je dôležité, aby ste prijímali tekutiny v dostatočnom množstve. Napite sa pred behom a po dobehnutí. V prípade dlhšieho tréningu si zoberte vodu so sebou. Vyhýbajte sa studeným nápojom.


6. Prispôsobte tempo

Rýchlosť behu prispôsobte počasiu a povrchu dráhy. V príliš chladnom počasí sú svaly strnulé a stuhnuté a pohyb je obmedzený kvôli vrstvám oblečenia. V mrazoch strácame schopnosť dýchať nosom a tak dýchame ústami. Mrazivý vzduch sa dostáva priamo do priedušiek a pľúc. Ak je počasie mimoriadne nepriaznivé, uprednostníte radšej náhradný tréning.


7. Na záver

Po behaní sa okamžite presuňte na teplé miesto. Ideálne je naplánovať si trať tak, aby ste začali a skončili pri vchodových dverách. Po príchode domov si ihneď vyzlečte mokré šaty, ale nezabudnite na strečing. Teplá sprcha bude vašou príjemnou odmenou.

 

Najpredávanejší zimný model našej Shatky TU.

Pridaj komentár

4 + sixteen =

Close Menu
×

Cart